lördag 29 december 2007

LYCKOTORPET


Våren 2005 gjorde jag en ritning på en lekstuga. Den är en miniatyr av det torp som min gammelfarmor växte upp i. På sommaren så byggde min pappa och min make den i vår trädgård.
Vi hade invigning när min yngsta dotter fyllde 2 år.


I de öppningsbara fönstren kan man beställa en glass eller något annat smaskigt.

Tanken är att man skall kunna sova över i stugan. Om man flyttar alla möbler till en kortsida får det plats tre luftmadrasser.


"Kristallkrona" från Indiska i taket.


En liten arbetsbänk som jag och maken har snickrat av ett hyllplan och pärlspont. Mattan har jag köpt på en gårdsloppis.


Silen i emalj köpte jag på Krumelur i Skara.


Husgerådet ryms i ett skåp som min gammelfarfar gjort av sockerlådor. Golvet har min pappa gjort av lärkträd.


Dörren står öppen...


här blir vi bjudna på sockerkaka av lillan.


Hon har nog bakat kakan i mammas ugn.



En gammal strykbräda från mormors barndom.


Gamla klänningar och en yllekofta hänger på kroken tillsammans med ett förkläde och en kasse som jag har sytt.


Här brukar lilla Pippi sova.
Det var vår lilla lekstuga det, nu ser jag fram emot våren när vi kan börja vara där igen.
Kramelikram
A

1 kommentar:

Skatan sa...

Men kära nån så oändligt mysigt ni har ordnat det för de små!! Oj, den som ändå hade haft en sådan liten stuga att härja i : )

Kul att hitta hit!!

Önskar dig en god forstättning på den lilla jul som ännu återstår : )

/Skatan