måndag 21 april 2008

En liten tvättbräda...


Tyvärr inte på magen men ändå blev jag så himla glad när jag kom över en på Melindas affär Mig och Alice i Säter.


Appropå Säter så har man serverat kaffe ur denna kanna på ett kafé i Säter någongång på 1800-talet.


Sockerskål med tillhörande ströare kommer också därifrån.

Jag har drömt om att ha ett kafé i gammeldags stil sedan barnsben. På lördag skall jag i alla fall baka till sonens skolresa, kanske ett steg på väg in i kafévärlden?!

Härliga vårsolskramar
A

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina ting du hittat!

Ha en riktigt skön helg, kram!

Nämnkarls sa...

Varför inte öppna ett café i sommar, då lovar jag att komma varje dag. Fina saker du har fått tag på.

Kram
A

Anonym sa...

Hej! Kul att titta in hos dig och alla dina fina saker.
Jag är också en "fröken" som drömmer om en egen blogg. (Kanske i sommar när alla utvecklingssamtal, nationella prov och utvärderingar är gjorda.) Hälsningar Lotte i Småland.

Smultronstället sa...

Hej du pinglan!
Oj så trevligt det var att träffa dej senast,visst var det mysigt?

Ha en super trevlig valborg!
KRAAAAM M