fredag 2 juli 2010

Tak och buskage


Maken har slipat, tvättat och målat taken i köket och hallen nere.
Själv har jag varit ute och beskärt och rensat i vårt stora härliga buskage som både ger oss insynsskydd och skugga.

Här är det ett paradis för maskrosor, grästuvor och grannens katter. Jag har grävt upp och rensat jorden för att lägga markduk. Idag ska jag fösöka få tag på en släpvagn med täckbark. Detta är på sidan mot grannen.

Till vår sida köpte jag två nya buskar i Bäsna handelsträdgård. En japansk mindre spirea med mörkrosa blommor

och en till marktäckande Stefanandra.


Schersminen, min favorit ända sedan jag var liten, blommar nu och sprider sin ljuvliga smultonliknande doft runt i trädgården.


Nu njuter vi av ännu en fantastisk strålande svensk sommardag! Skönt att hålla sig hemma så mycket som möjligt då stan invanderats med 35000 festivalfirare.
Peace and Love
A

Inga kommentarer: