onsdag 20 februari 2008

Två saker på g

Här är det är som vanligt, alltid två saker på g samtidigt. Just nu bloggar jag på dotterns laptop och ser hur Susanna Kallur har det hemma hos sig på Roomservice. Oj, oj nu målar hon kurbits...


I helgen var familjen hem till mina föräldrar och gjorde ordning ett sovrum på övervåningen till min nyopererade mamma. Jag hittade ett par gamla barnskor i ett skåp. Kortet i glashalvsfären är på min farfar Erik. Fickuret har tillhört min gammelmorfar August.

Nu funderar jag på en fika och TV-tittande, som sagt en redig kvinna har alltid två saker på gång. Nu är det nedräkning till sportlovet!

Må toppen!
Kram A

8 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Hur tyckte du Sannas rum blev?
Vilka söta små skor du har, jag såg också ett par himla söt gamla skor på en loppis, men nu ångrar jag mig att jag inte köpte dem..
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Solsjö - Under en vind sa...

Här händer det en del minsann!

Vilka fina saker du hittade! Alltid roligt att ta tillvara gamla minnen!

Här tar sportlovet slut imorgon...en vecka som bara inneburit sjukdom för oss....Längtar just nu bara efter att alla fyra ska bli helt friska och som vanligt!

Ha det gott, kram!

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!
tack för så gullig kommentar inne hos mig... den gjorde mig så glad!!!
Nu hittade jag ju din oxå... här fanns det mycket fint att titta på..vilka fina skor och fickur!!!
Ni är många i bloggvärlden som kommer från Dalarna..själva har vi landställe mellena Ludvika och Smedjebacken... dalarna är underbart""
Ha det gott kram A-C

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilka fina gamla saker du visar :)
Ha en skön helg!

Kram Benita

Husbilsresan sa...

Vilka fina små skor....vilken lycka att hitta dom.Jag har också en sån brevpress i glas med min mormors porträtt i.Jag tycker dom är så fina.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram/Gunn

IKT i min vardag sa...

Hejsan!

Ett sådant där foto i glas har min mamma på min mormor som barn, tycker att den är så fin. Har fingrat på den sedan jag var liten.

Ja, visst är det häftigt på Navet och i de nya lokalerna i området Simonsland så är det många gånger häftigare än det var tidigare.
Det kan man kalla en "lärande miljö"!

Kram Linda

Nämnkarls sa...

Hejsan!
Vilka fina saker du har hittat, visst kan man göra mycket fynd i gamla hus.

Och OJ vad det ska bli skönt med sportlov...

Ha en bra vecka!
Kram A

Millas hem sa...

Hej!
Vilka fina saker...skorna..VILL HA!
Jättefin blogg du har!
Kram Camilla