onsdag 9 juli 2008

En dag på Legoland

Här kommer några bilder från Legoland. Vi kom klockan 11 och åkte 20 och vi har haft en superkul dag. Här finns det något för alla, både stora och små.


















Det var massor av folk redan utanför entren.


















Det här är det Legoland jag kommer ihåg från när jag var som barn på 70-talet. Då fick min storebrorsa ta körkort men inte jag. Därför retades jag nog lite extra i bilen hem. Det är skillnad på nu och då. Mina barn skall inte retas!!!!!!, särskilt inte i baksätet men det gör de ändå, syskonkärlek heter det visst.


















Sjörövarskatter gömda i en grotta som vi fick se när vi åkte båt.



















Det är inte lätt att vara fast för en sjörövare, inte ens om man är av Lego.


















Piratlandet bjöd på ett blött äventyr. Vi hoppas på riktigt varmt väder imorgon så vi kan ha badkläder på oss.


















Här är Sitting Bull i Lego. Han var högste hövding över Siouxindianerna på 1800-talet. Inne i berget bakom åkte vi i gruvorter.
























Djur av alla olika arter finns representerade. Här är en brunbjörn.
Det mest imponerande var Atlantis där man bl.a. fick gå i en tunnel och titta på hajar.


















Sista åkattraktionen blev en bland vikingarna. Man blev blöt även på denna så gissa vem som håller i kameran?

Nöjda efter en dag fullspäckad med aktiviteter, intryck och fint väder ligger vi nu till sängs på vårt fina hotell. Imorgon tar vi en bonusdag på Legoland och far sedan vidare mot Nordjylland och Skagen.

Hej då från danska semesterfirarna genom A

1 kommentar:

n o r d i n g å r d e n sa...

Jiipi vilken lyckadag och så mysigt med färja, vackert hotell och fina butiker, även om vi har fina hemma med som du säger... ha en fortsatt skön sommar! Mari.