lördag 20 september 2008

Höstaktiviteter

Idag har vi plockat äpplen och plommon i trädgården i det fina höstvädret.



Av äpplena gjorde vi äppelpaj, smaskens!



Plommona är godast att äta som de är tycker vi. Bakom vårt lilla nya plommonträd håller maken på att gräva upp landet som varit vildvuxet. Här är några av jordgubbsplantorna planterade runt stammen.




En av de sista rosorna från trädgården har fått komma in på matsalsbordet och stå i en pressglasvas från min mormor. De pampiga ljusstakarna kommer från svärmors mormor och morfar i Västmansland. Glasmanschetterna köpte jag på Gruvgatan 13 igår. Den lilla ljushållaren är en skärva från ett strutsägg som ligger på en metallring, jag fick den av kompis Anna i veckan. Tack raring!



Glaset är vackert slipat i ett gammeldags mönster.



Ute på trappen har jag en blomma som jag fått av mina föräldrar. Jag gillar verkligen den varma rostiga höstfärgen, tack snälla ni!

Nu ska jag gå på musikal igen, den här gången med min nya trevliga grannfru.
En fortsatt trevlig helg önskar jag er!
Kram A

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära AK!
Att besöka Din blogg är som att komma in på Karl Larssongården,det är form och färg och man charmas av alla vackra bildkompositioner.
Så vitt jag förstår är Du också en
mycket duktig fotograf. Lycka till!
Gekå