lördag 21 mars 2009

Berg och dalbana


Den här veckan började uppåt. Vi var på en otrolig fin konsert med Sofia Karlsson och hennes band i Cassels.

Hon bjöd på många fina nummer i en stämningsfylld lokal. Bäst tyckte jag om när Sofia sjöng Dan Andersson på hans hemtrakt.



På tisdagen fick jag beskedet att kommunen skall dra in 100 lärartjänster och jag var med på listan. Det är mitt sjätte år i den här kommunen så det kändes som ett slag under bältet. I onsdags var jag förbannad över hela situationen.


På torsdagen fick jag beskedet att det "bara" är 50 stycken som varslas. Jag klarar mig den här gången. När jobbet ställs på sin spets så inser man hur mycket det betyder för en.
Igår hade J sitt 13-årsparty med övernattning, sömn blev det mellan 02.00-06.00. Idag skall vi på musikteatern Världens bästa Astrid på Maximteatern.
Trevlig helg på er och var glad över det ni har!
Kram A

3 kommentarer:

FiaLotta sa...

Undrar just hur stora klasser det skulle ha blivit om 100 lärare försvunnit. Om man tänker att det är 25 barn i en klass x 100 så blir ju 2500 barn utan lärare, som sen (i teorin i varje fall) ska fördelas på kvarvarande lärare. För det kan väl inte ha fötts så otroligt mycket färre barn bara på ett år.
Tycker du är fantastisk som orkar vara så engagerad i allt du gör, från jobb till 13-årspartaj, konserter och dockskåpspynt. Det är så roligt att besöka din blogg!

Smultronstället sa...

Heej vännen
Ojoj det kan man kalla bergochdalbana....jag blir så nedrans upprörd över alla nedskärningar i skolan, det står nog inte på förrän vi är där med privatskolor och uniformer, för de som har pengar de andra stackrarna då?

Hoppas ni har en skön helg :-) så du hinner pusta lite.

kramar M

Anonym sa...

Hej AK!
Ett hjärtestort grattis. Den här
chansen har Du förtjänat!
Gekå