lördag 22 mars 2008

Glad Påsk!


Påsk är en härlig och avslappnad högtid utan så höga krav. Det är skönt att ta dagen som den kommer, umgås, äta god mat, ta en promenad i vårsolen och njuta av ledigheten.

Jag har några favoritprydnader som får komma fram varje påsk. Här är en tovad kyckling i ett bo med ägg.



Påskkärringen flög visst in genom fönstret hos oss på väg till Blåkulla. Vi brukar skoja och säga att näsan påminner om makens och magen om min.... hihi.

Här står favorithönan och kollar ut från köksfönstret när påskharen kommer och lägger ut godisägg till barnen i trädgården.

Idag har vi målat ägg. Mitt blev med dansande kycklingar på gröngräs, här tillsammans med mina ljusägg.


Här har vi resten av äggparaden. Kolla bakgrunden! Jag har blivit utmanad av Smultronstället att visa vad som är bäst och pest. Lätt! Här ser ni en glimt av köket. Vad sägs om brunt kakel och äkta kork på väggarna. Känslan i köket är liksom att befinna sig i en anslagstavla. Har ni upplevt den känslan någongång? Tur för er!

Vi gjorde om badrummet på undervåningen för tre år sedan. Vi valde vita, stora, hamrade kakelplattor och sandsten på golvet och i mosaikpelaren.

Vi valde lådor i tvättställshurtsen. Det är lätt att komma åt att ta ut en ny pappersrulle om det tar slut när man sitter på toa. Det är golvvärme och bra ljus i rummet. Detta är nog det bästa rummet i vårt hus.


Vad är bäst och pest hemma hos er? Jag skickar utmaningen vidare till
Nämnkarls.

Ha en fortsatt riktig härlig Påskhelg med allt smaskens som hör till!

Kram A

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Låter som en mysig påskhelg! Här har vi också mest varit!
Massor av sött påskpynt du har!
Gillar ditt bästbadrum!
Kram!

Nämnkarls sa...

Jag antar utmaningen, trots att jag helst inte vill avslöja mitt pest.
Ha ett skönt påsklov för det ska jag ha.

Kram A