lördag 16 augusti 2008

Utrensning, kära ting och kalasresa

Tänk att jag har kommit in i en riktig röjnings- och utrensningsfas. Det var på tiden och hoppas att den håller i sig ett tag. Det känns som luften blir lite lättare med mindre med grejer. Idag har vi varit med på barnens loppis. Grabben hade plockat ihop sina gamla leksaker och sålde dem på en timme! Jättekul!

För mig är saker med affektionsvärde de mest kära ägodelarna, saker man ärvt, fått i present eller köpt vid något speciellt tillfälle. De sakerna åker inte på loppis, de är jag så rädd om så jag nästan inte törs använda. Därför måste man ha lite billigare vardagssaker om de går sönder. Jag tänker på våra fina vinglas som vi fått efter farmors mormor och morfar.




De är så vackert slipade. Vi har 10 stycken.






Jag funderar på dessa vid nästa IKEA-besök. De törs jag minsann använda!

En annan sak som jag tycker väldigt mycket om är den här tavlan efter farfars mamma. Den hänger i vårt sovrum.



I söndags var vi på kalasresa med min pappa. Vi tog en favorit i repris, Njupeskär, men nu även med barn. Vi åt på Lomkällan åkte till Fulufjället och promenerade till fallet, fikade och





tittade på utsikten. Här ser man Nipfjället, Städjan och Fjätervålen.



En lyckad dag tillsammans med familjen. Den här resan passar såväl gammal som ung!

Ha det gott!

Kram A

Inga kommentarer: