lördag 18 oktober 2008

Må bra och lyxa till det ibland!

Idag har jag haft en lyxdag tillsammans med kompis Å. Vi har varit på Pralins må-bra-dag i Falun. Där fick vi lyssna till en mycket kunnig Jan Boris Möller som berättade om matlagningskonsten och hur det hänger ihop. Här har man mycket att lära om temeratur, konsistens, smak, färg och form, ojoj. Vet ni om man kan gå någon kurs kanske? Linda Sahin berättade om hennes familjs tillsatsfria liv och Renée Voltaire yrade lite om sin matfilosofi. Dagen avslutades med en god hösttallrik med potatis och rotsaksgratäng och ett glas rött, mums. Det känns lyxigt att få gå på föreläsningar, träffa trevligt folk, äta gott och få en presentkasse med sig hem. I den var det en ELLE mattidning, musli, bröd och choklad.



I veckan var jag in till Majsans butik:


Jag köpte krokar att ha mina halsband på. När jag frågade maken om han hade sett att jag köpt en fin hängare sa han:
- Jag såg att du har köpt en hängare varpå jag upprepade visst var den fin?
- Hmm svarade han och svalde vattnet som han höll på att dricka.

Jag hittade två glaskulor med slipat mönster. Jag är verkligen svag för klart slipat glas....



formen får ju en att tänka lite på julen och tror ni inte att när Majsan plockade upp den här ljusgnuggisen bakom disken och visade så fick den också följa med hem.




Då var det väl lika bra att ändå fortsätta med julköret när jag hittade fyra små zinkskyltar till adventsljusstaken. De skall få ligga i skåpet till advent.




En vecka kvar innan vi ställer om klockan till vintertid, bäst att ladda ljusförrådet.
Glöm inte bort att unna er en stund av lyx i tillvaron, det är livet som går!
Kram A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej AK!
Du är härlig med Dina realiserade drömmar, men jag har kanske en viss förståelse för makens Hm.
Mvh Gekå

Nämnkarls sa...

Hejsan
Vad härligt med en må bra dag, det skulle jag också behöva. Föresten jag får ju "en må bra kväll" hos er nästa lördag, eller? Vilka fina krokar du har köpt.

Kram A