lördag 6 december 2008

Bakläxa och musikaliska papparkakor

Stora H kom hem en dag från skolan och sa att hon hade fått bakläxa!! Å nej, tänkte jag som mamma och fröken. -Vad ska du göra då? frågade jag varpå hon svarade -Lussekatter! Hemkunskapssalen på skolan har brunnit och läraren har gett eleverna i uppgift att baka lussekatter. Vilken perfekt läxa, de blev supergoda!



Vi bakade även pepparkakor i form av noter, g-klavar, trumpeter och fioler. Jag skall ge lite matnyttigt till de som hjälpte oss att flytta pianot förra helgen tänkte jag. Vi var 6 personer för att kunna rubba kolossen. Då passar det väl bra med något i musikens tecken.



Lagom till städningen var det dags att gå på julkonsert för mig :). När vi promenerade hem var det så himla mysigt med snö och ljus så man förväntade sig nästan att få se en tomte mot skogsbrynet.



Vår julkyrka står på nya pianot. Det är en fin gammal modell av Seglora kyrka på Skansen som vi har fått av svärföräldrarna.

Nu på kvällen var jag och barnen ut på en sparktur i väntan på att soppan på spisen skulle bli klar. Det är så himla härligt när det är sparkföre! Imorgon skall vi på julmarknaden vid gruvan i Falun.

Trevlig andra advent till er!
Kram A

1 kommentar:

Anonym sa...

Ätbara läxor - tycker jag låter som en god idé... :)