måndag 1 december 2008

Adventspyssel

Här har det pysslats lite. I helgen kom "fasters favorit", min brorsdotter och min svägerska på pyssel hos oss. Vi gjorde julgranshjärtan och strutar. Löparen som hjärtat ligger på fick jag av mamma. Den är drygt ett par meter och hon har vävt den själv. Tack mamma, den kommer att bli fin på matsalsbordet!

På matsalsbordet blommar nu amaryllisen. Brevid den ser ni strutpysslet som vi gjorde med glitterdecopage.
Den här gjorde lilla H.
Det blev en i guld också.
I paketet från min "pärla" och goa mattant var det jättefina sydda dekorationer att hänga i riset. Hon har gjort dem själv på sin fina symaskin.
Det är 5 snöflingor och fem änglar och tom en lite tråd av guld att hänga upp dem med. Jag är sååå glad för dem. Nu måste jag ut i skogen!



Adventsljusstaken har kommit på plats och vi har tänt första ljuset. Brickan köpte jag på Ambiance förra året och sifferplattorna köpte jag hos Majsan på Lavendel och Romantik i år.




Ha det mysigt, kom ihåg att både tända och släcka...ljuset alltså.
Kramelikram A

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för att vi fick komma hem och pyssla hos er, det var jättemysigt.

Vi har redan satt upp strutarna på gardinstången och I har pyntat sitt rum med tomtar och lucior, ni får se dom när ni kommer hit på kalas.

Kram Tess

plingan sa...

Kikade runt lite o hamnade på din blogg :-)
Är också en trebarnsmamma som vet att man inte får mycket tid för sig själv. I höst tog jag därför beslutet att studera konst på 50%, mitt bästa beslut någonsin!
Jättefint pyssel ni har gjort, blir sugen att göra något jag med.
Ha en skön kväll!

Nämnkarls sa...

Jag förstår att du trivs nu när du får pyssla. H går visst i mors fotspår...

Ha det bra, hoppas vi kan ses under jullovet något.

Kramar A

Smultronstället sa...

Ååå så fint ni pysslat, strutarna e jättefina :-)

Ha det gott vännen Kram M