tisdag 8 januari 2008

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.....

men det kan bli roligt ändå.
För drygt tio år sedan lät jag Åsa Larsjos som är möbelmålare förbättringsmåla en Gustaviansk säng. När vi sedan skulle flytta in i vårt nuvarande hus så renoverade jag denna skänk själv. Jag slipade ner all färg och hade den trären. För att komma så nära färgen på sängen som möjligt fick jag blanda egen färg av linolja och pigment. När vi flyttade gick det, snopet nog, inte att få upp sängen för trappan.

Den här pjäsen står nu ensam i vårt sovrum. På den har jag farmors sykorg, en gammal uppläggningsskål och mässingsljusstakar. Mina sygrejer ligger i chiffonjen.


Spegeln är av handblåst glas och obrukbar. Det är ungefär som att gå i lustiga huset på Grönan när man går förbi den. Man får sig ett gott skratt!

Glada hälsningar
A

Inga kommentarer: