måndag 21 januari 2008

Två fadäser och lite pärlhyacinter


Gömma nyckel, det var en rolig lek när man var liten. Men nu är den inte lika kul, i alla fall inte om man leker den med sig själv....

När vi skulle fara till Idre på påsklovet 2007 fick jag för mig att jag skulle gömma nyckeln till mitt bokskåp. Sedan glömde jag bort var jag hade lagt den. Väldigt många timmar gick åt att leta efter nyckeln eftersom det var en del material i skåpet som jag behövde i skolan. Till Lucia var det kris och jag letade genom hela huset återigen. När jag skulle ta fram mina julservetter kan ni gissa vad som låg i dem om inte nyckeln. Helt obegripligt, 8 månader var den väck, men ännu en gång höll ordspråket allt som inte är stulet kommer till rätta och glad är jag för det. Det var en fadäs.


Den andra kommer här. Det här stora musiklexikonet från 1880, som står i mitt musikskåp, ropade jag in på en auktion. Det var några stycken som var intresserade men det var jag som vann kampen om det efter ett tag. Det var bara det att det är på tyska och jag kan inte ett endaste ord på det språket. Den har i alla fall en väldigt fin rygg och vacker text på gulnade blad.

Nu har jag satt upp blårutiga cafégardiner med vita linnerullgardiner i köket och köpt pärlhyacinter.
Det känns vårlikt! Men först vill jag ha snö, tjejvasan närmar sig...... brrr.

Härliga hälsningar A

4 kommentarer:

Smultronstället sa...

Hej kära du!

Roligt att få höra lite tok från dej som är så ordentlig:)
Vår fint har du åxå.

Hoppas du får en bra vecka!

Kram M

Husbilsresan sa...

Du måste ha varit en hejare på gömma nyckel, när du var liten =)
Kul med ett lexikon på tyska *hihi*.
Vad fint och vårlikt du har gjort i ditt kök.
Såg att du också hade fått en sån där fin ljuspåse av M som jag fick.Hon är väl för go´hon =)
HA det bra!
Kram/Gunn

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ojojojj, ja nog brukar det alltid komma fram det man har lyckats gömt, fast man tror ju att tjuven varit framme *L*
Nää, vilken osis att de var på tyska, men kan ju ha det till prydnad.

Ha de!
Kram B

Lavendel & Romantik sa...

Hej igen hoppas att ni hade en trevlig stund på bibblan.....Vad fint du har det ;-) Kram och trevlig helg /Majsan