fredag 25 januari 2008

I gömmorna på vinden

Igår var jag in i ljuvliga butiken Lavendel och Romantik på väg till biblioteket. Man blir så inspirerad att gå hem och titta efter i gömmorna vad man själv har. Jag har turen att både mina svärföräldrar, föräldrar, och förfäder inte har kastat det som varit omodernt. Därför finns det en del gamla saker. Vår kökslampa och sovrumslampa har jag hittat bland sågspån på farmor och farfars vind.


Hoppas ni inte ser att det sitter en plastsladd på skomakarlampan. Det skall bli en textilsladd.....


Pärlfransen är utbytt på sovrumslampan, men jag har den gamla kvar.


Den här mysiga korgen med innehåll fick jag överta när mina svärföräldrar flyttade till en lägenhet.


Den innehåller gamla fina spetsar av alla olika slag och


den här lilla flickblusen låg också i korgen! Galgen har jag köpt på Country house i Västerås. Jag blev så till mig när jag hittade den idag så jag kom mig inte ens för att stryka den innan kameran åkte fram.


Jag hittade även detta spegelbord på vinden som hör till min hallspegel. Det här åkte upp på vinden när lillan körde in i det med lära-gå-stolen. Nu är hon fyra år så nu kan jag nog ha det igen.

Jag blir ju jätteglad om just du lämnar en kommentar. Ha en skön fredagskväll!
Kram A

5 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej
Visst har lavendel o Romantik fint i sin affär?
Åhh.. vilka fina spetsar du har fått av svärföräldrarna, dom är jag avundsjuk på.
Jag brukar hitta ibland på loppisar och sen så har väl min mor haft lite spetsar, men inga mängder som du har.
Ha en trevlig helg
Kram Liselotte

Gun sa...

Det är jätteroligt att se alla saker. En del saker kommer ju tillochmed från mina egna gamla gömmor:)

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina saker du hittatpå din "skattjakt" hemma! Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vá kul att få göra sådana fynd, i sina egna gömmor. Åå sicken söt liten flick blus, de var charmig.

Ha en bra dag!

Kram B

Skatan sa...

Vilka fina lampor du visar! Jag är ett stort fan av gamla skomakarlampor med hiss...Kul också att se att du har bytt ut pärlfranset. Jag har fått en lampa vars frans gör att den inte kan hänga uppe. Nu skall jag absolut ta och byta ut det (och spara det gamla).

Sov gott :)